mandag, august 20, 2007

Nattevandrerens historie

Det er bare i går siden jeg først så på meg selv som det jeg er.

Det er en vanlig misforståelse blant folk i dag at frihet er umulig å oppnå. De hevder at hvis alle gjorde nøyaktig som de ønsket så ville verden gå rett i dass. Når realiteten av det hele er, ganske så åpenbart nøyaktig motsatt.

Vinden hyler utenfor, i sinne, i nedtrykthet, om den aldri tilfredstilte tørsten for frihet. Det speiler den innvendige, som et ekko, et blekt gjenskinn av det som koker i et menneske. Du har kanskje hørt meg utenfor vinduet ditt en mørk natt. Jeg har muligens hjemsøkt drømmene dine og også marerittene, og minnet deg på hva du ikke ønsker å huske.

Du kan være sikker på en ting, en eneste ting: Jeg finnes.

Jeg er en heks - en bærer av viten, et menneske som søker det ukjente, det forbudte, og det som er glemt, vokteren av en eldgammel innsikt.

Det er bare i går siden jeg først så på meg selv som det jeg er…

Og siden den gårsdagen har evigheten kommet og gått gang på gang på gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar