onsdag, august 22, 2007

Forskjellsverden

Så ønsker jeg, som Totalt Uavhengig å opplyse om Oslo RVs busstur gjennom Oslo på lørdag. De inviterer alle interesserte til en annerledes guidet tur gjennom Oslo, en tur gjennom forskjells-Oslo.

For en gangs skyld skulle jeg ønske at jeg bodde i hovedstaden og bare kunne kaste meg på bussen.

Jeg er ikke enig med RV politisk, men jeg er (for å si det mildt) enig i at de dramatiske forskjellene i folks «formuer» er et hårreisende onde. De som mener at man må være kommunist for å mene at man bør mene at dagens verden er et grunnleggende urettferdig sted og at det er ille at noen mennesker tjener fra en million og oppover når store deler av verden og mange i Norge sulter, har misforstått skikkelig.

Jeg anbefaler bussturen på det heteste. Kanskje noen kan lære noe.


Verden har gått fra galt til verre de siste årene. En verden, der de dramatiske økonomiske forskjellene mellom fattig og rik lenge har vært en kvalmende realitet går i fullstendig gal retning. Forskjellene øker til gigantiske proporsjoner.

Kapitalkreftene og deres lakeier, de som fører an i naturødeleggelsene og ruineringen av talløse liv sier at dette er en god ting, at dette kommer alle til gode. Det er slik en idiotisk uttalelse at det er helt utrolig at folk flest kjøper den… men det gjør de.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar