onsdag, august 01, 2007

Hvordan bli et bevegelig menneske (II) – unnskyldninger og bortforklaringer

Herved presenteres et knippe unnskyldninger og bortforklaringer for å ikke trene en gitt dag eller en gitt periode, brukt av både meg og andre i årenes løp.

Nyt dem.


Jeg ser på TV eller det er noe viktig på TV senere i dag (en klassiker som egentlig snakker for seg selv).

Det er sport på TV i dag (praktfullt ironisk).

Å svette ødelegger huden min (jente). Det er akkurat omvendt, slevsagt.

Jeg skal ut i kveld (gutt).

Jeg føler meg ganske sliten.

Jeg har hodepine (da bør man definitivt komme seg utendørs).

Det regner.

Støvlene mine er våte.

Pannebåndet mitt har ikke tørket ennå.

Jeg må mate katten om to timer.

Det er ikke hip å svette (både gutter og jenter). Det er ikke det, i enkelte miljøer.

Jeg har ikke tørre klær.

Jeg må gjøre lekser.

Kan vi ikke ta en biltur i stedet?

Det går en god film på kino i dag…

Det blir mørkt snart.

Jeg var syk i forrige uke.

Jeg trodde det var i morgen.


Jeg har det også med å utsette treningen når jeg skal ut alene, av flere forskjellige grunner til lenger ut i uken med det resultat at det hender at det ikke blir noe trening den uken. Et menneske med mange jern i ilden må sørge for å prioritere. Det er ikke særlig vanskelig. I de fleste tilfelle må man simpelthen bare kaste av seg dorskheten og sprette opp av stolen. Etter noen få minutter utendørs blir man glad for det.

Jeg kommer sikkert på flere ting etter hvert. Poenget er at en rekke fantasifulle måter for å trekke seg eller å bli hjemme eller være stand by den dagen blir brukt. Legg gjerne til deres egne.


Verdens beste slankemiddel? Hvordan bli et bevegelig menneske (I) - grunnkurs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar