søndag, mars 01, 2009

Dagens nyhet

I dag skal jeg ikke blogge om den nyheten. Jeg skal heller ikke skrive om den nyheten. Og jeg skal så visst ikke blogge om dagens nyhet, om dagens likegyldige nytt. Det er simpelthen null og niks å blogge om i dag. Jeg tar meg en tur i villmarken i stedet.

Seriøst, folkens, når man ser listen over det folk flest ser ut til å være opptatt av så må man simpelthen humre godt, selv om humringen også, uvilkårlig setter seg fast i halsen på en.

Jeg gir blanke i hvem som vant det siste skirennet, om han som likte sjefens pupper så godt at han fikk sparken, om sjiraffen som fikk et halsonde eller diverse andre sinnssyke viderverdigheter.

En siste nyhet til slutt: Menneskeheten er ferd med å gå i hundene og ingen skriver om det.

Og det å gå i hundene er en skikkelig ublid skjebne.

6 kommentarer:

  1. Nåååå...Herr Keppler skriver jo om det, og han er da ingen Hveem som heldst...

    SvarSlett
  2. Stakkars sjiraff som fikk et halsonde.

    SvarSlett
  3. Det med sjiraffen, stakkar var nok aller verst. Det er forøvrig en gammel historie. Jeg husker at det dominerte nyhetsbildet i dagevis.

    Gringo: I en bisetning, for å kraftig understreke et poeng.

    SvarSlett
  4. Jeg må si meg uenig, og er overrasket at du ikke synes nyheten om han som fikk sparken er viktigere. Alle som har en blogg, sitter på diskusjonsforum, har Twitter eller Facebook burde lese nyheten og innse at alt de legger ut på nett kan bite dem i ræva etterpå.

    SvarSlett
  5. Det finnes så mange andre saker. Og denne får en enorm oppmerksomhet, helt bortenfor rimelighetens grenser.

    Og hvordan dette kan komme som noen overraskelse på folk, altså være en "nyhet" per definisjon skjønner i hvert fall ikke jeg.

    SvarSlett