mandag, juli 02, 2007

Utdrag

Et utdrag fra et møte mellom Gordon «Gordy» Brown og en av hans mer lyssky, ukjente rådgivere for noen få uker siden:

Brown: Jeg trenger… en forestilling. Folk ser på meg som mer moderat enn Tony i kampen mot terror, overvåkning og sikkerhetsspørsmål og slikt dritt, og jeg trenger et påskudd for å fortsette på vår Vei. Jeg vil fremstå som veldig tilbaketrukket, slevsagt, når jeg med alvorlig mine sier til folket at vi ikke bør haste på når det gjelder å vedta nye sikkerhetslover, og når vi etter noen få måneder likevel vedtar dem vil folk nikke i velsignet enighet og forståelse, og vi får gjennomført det vi ønsker uten protester. Bortsett fra de vanlige bråkmakerne i Civil Liberties Union og lignende, men ingen hører på dem likevel.

Rådgiver: Jeg forstår, sir. Slapp helt av, vi vil gjøre de nødvendige forberedelser. Jeg er sikker på at du vil bli veldig glad for resultatet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar