torsdag, september 06, 2007

Kloke ord

Undrenes tid er ennå ikke forbi. Mathias Reither fra Aps lokallag i Loddefjord har skrevet at kristne misjonærer i muslimske land fortjener sin ofte ublide skjebne. Det er jeg helt enig i.

Endelig er det en AP politiker som våger å snakke rett fra leveren, å banne i kirken, så å si. Om noe så synes jeg han uttrykte seg for mildt, fordi han skiller mellom karismatiske kristne og kristne generelt. Jeg gjør ikke det. Jeg synes alle sammen, generelt sett er like ille.

For å moderere mitt utsagn noe så mener jeg nok ikke at kristne fortjener en ublid skjebne, men de bør bli konstant konfrontert med det helvete de lager for andre mennesker, og de bør miste all den uhyggelige innflytelsen de har i dagens forferdelige virkelighet, den virkeligheten de har vært instrumentell i å skape.

Mathias burde ikke ha trukket seg. Han burde ha blitt satt høyt på valglisten, og jeg ville garantert ha stemt på han.

Hvis Min Mening og andre tullete bloggere med sine kommentarer i forbindelse med denne saken ønsker å avlede oppmerksomheten mot «blundere» som folk som ligger nærmere dem politisk har gjort i det siste så er dette en særdeles dårlig sak å gjøre det på.

1 kommentar:

  1. Hei! Takk for din støtte. Jeg burde kanskje ikke trukket meg, problemet var at jeg uansett hadde planer om å trekk meg til jul grunnet studier. Men om jeg føler for det, kommer jeg tilbake, vær sikker.

    SvarSlett