mandag, september 10, 2007

Jeg stemte ikke

Jeg vurderte faktisk å stemme enten FrP eller Venstre i protest mot det norske forbudet mot poker, men helhetssynet mitt vant fram, og jeg holdt meg vekk, også fordi jeg ble mer og mer frastøtt av Venstre og Venstres folk, inkludert deres bloggere i dagene før valget. Og å stemme FrP var vel aldri noe alternativ.

Jeg har skrevet masse om dette, også om valget tidligere. Essensen av min holdning er dette: Demokratiet er det snedigste tyranniet i historien, fordi det gir folk illusjonen av medbestemmelse, illusjonen, ikke noen form for ekte medbestemmelse.

Venstres lille fremgang er dog interessant. Jeg vet med absolutt sikkerhet at de var alternativet for utallige pokerspillere som er direkte frastøtt av FrP, og også vel så frastøtt av de resterende partienes støtte til pokerforbudet. Ingen kommentatorer eller partifolk nevner dette med et ord, slevsagt, men jeg mener at det er mulig, i det minste. Det er jo den absolutt eneste grunnen til å stemme Venstre.

1 kommentar:

  1. Anonym7:14 a.m.

    Hvis jeg finner ut hvilke bloggerene som du føler deg frastøtt av Venstre er så skal jeg sannelig gi dem ei skikkelig lekse - man behandler ikke potensielle velgere på denne måten.

    På vegne av Venstre: unnskyld Amos Kepler

    SvarSlett