lørdag, desember 20, 2008

Klar for beleiring

Da har jeg proviantert for Beleiringen (julen). Det trengs nok litt supplering på mandag, men jeg er i det store og det hele klar for en mengde helligdager på rad. Hvis man ikke er det, så sulter man rett og slett i hjel. Hvis man bor i byen er nok ikke faren for det noe mindre, men mat, når det må skaffes fra kiosker ol er uansett mye dyrere under Beleiringen.

Jul er uansett noe farlig tull. Folk hiver penger og ressurser ut av vinduet, stresser livet av seg og feirer fødselen til en person som aldri har eksistert, verken som gud eller menneske. En sinnssyk verden blir enda litt mer sinnssyk under Beleiringen.

7 kommentarer:

  1. Selv benytter jeg anledningen til å tjene penger.
    Nå synes jeg det jo er hyggelig med god mat og å møte familie, men trenger ingen religiøs høytid for sånt.

    SvarSlett
  2. Jula er ikke farlig, jula er koselig!

    SvarSlett
  3. Jass: Julen er kvalmende og farlig og hyklersk.

    SvarSlett
  4. Anonym7:51 p.m.

    Hehe, nå er det jo greit å rett og slett ta seg en fest sånn omtrent midtvinters. Godt for kroppen og hodet. Snekkere og metafysiske usynlige venner kan man jo bare gi blaffen i likevel. Men ja, klassisk norsk jul har noe veldig hyklersk over seg.

    SvarSlett
  5. Jeg deltok i Solfesten i helgen, jeg. Det er noe helt annet, så naturlig og riktig og tvers igjennom ekte.

    DET er det jeg kaller en fest.

    SvarSlett
  6. Herren er glad i Amos også.
    Goood Juuul :D

    SvarSlett
  7. Er du sprø? Fyren hater meg. Han eller hun går rundt og snubler i skjegget hele dagen og pønsker ut stadig mer utspekulerte metoder for å plage meg...

    SvarSlett