mandag, oktober 22, 2007

Andre virkeligheter

Etter en måneds høyst ufrivilling nettpause (ingen Poker blant annet), der mitt gamle modem ikke kunne takle den nye teknologien med mange ganger høyere hastighet kunne jeg ta meg tid til andre ting. Jeg skrev mer, ikke mindre, og med mindre «action» ble det slik at det ofte blir, tid til mer refleksjon og utvikling. Forandring, både frivillig og ufrivilling skaper vekst. Mange kapitler på de forskjellige historiene jeg skriver på ble avsluttet og nye påbegynt. Jeg tok også kvantesprang framover i forståelsen av de samme historiene, noe som gjør det lettere å skrive både fortere og bedre.

Jeg så også litt mer på TV, mest på Aljazeeras engelskkanal, et friskt pust (for å si det mildt) i forhold til etablerte vestlige media, både nasjonale og internasjonale. Selv om de også har et godt stykke igjen før de går dypt nok er de kvantesprang foran CNN, BBCWorld, Sky News og tilsvarende i sin forståelse og rapportering av verden og nyhetene. Først og fremst er deres fokus annerledes. De velger ofte andre nyheter, andre typer nyheter, og har et langt mindre autoritetstro dekning. Det er skikkelig tragikomisk at de blir beskyldt for å være partisk, når det eneste de gjør er simpelthen å ikke kaste seg på den samme lydighetsbølgen de andre kjører. Det at den har arabiske eiere er ikke spesielt fremtredende. Ikke-arabere er faktisk i overtall foran kamera. De tar opp viktigere saker og tar sakene opp bedre. Ikke rart den amerikanske regjeringen har forsøkt å stenge kanalen i årevis.

Så har jeg vasset gjennom sumpene i villmarken. Alt er bare sumper i disse dager. Hvilken fabelaktig utholdenhetsprøve. Man ligger utendørs i skjul, mens regnet og vinden hyler rundt en. Så utrolig inspirerende. De fleste blir mer eller mindre lammet når de ikke lenger kan gjøre det de gjør til daglig, men det er lenge siden jeg har hatt det problemet, fordi jeg har en lang liste og mangel på liste når det gjelder livets aktiviteter. Variasjon er ikke bare livets krydder, men selve livets essens. Vi er Forandring inkarnert.

Sist, men ikke minst har jeg også søkt innover. Det er utrolig hva man kan gjøre bare man tar seg tid til det. Jeg har meditert oftere denne måneden, ikke hoppet over det så ofte. Resultatet blir hurtig åpenbart. Jeg praktiserer en form for personlig meditasjon, fri fra det religiøse sludderet de fleste er fanget i. Meditasjon kan ikke bringe fred i verden. Det vil heller ikke føre til en verden i balanse, en der rettferdighet hersker. Snarere tvert om hvis folk fortsetter å tro på de såkalte New Age guruene som preker slik idioti. Det er simpelthen en teknikk som virker, på det personlige plan, som styrker en person uansett hva den personen gjør eller ikke gjør. Så det kan brukes eller misbrukes som alt annet. Jeg får bedre kontakt med meg selv, og for meg betyr det at jeg også får bedre kontakt med naturen, med alt som lever, med tilværelsens dybder.

Jeg satt på loftet, der jeg utfører mine ritualer, der jeg føler at jeg kan lettere utøve min Magi. Lysene blafret i vinden. Det var ingen vind. Men jeg kjente fortsatt trekken, og lysene blafret. Flammene rørte på seg, selv om ikke håret mitt gjorde det. Jeg sitter høyt, og taket og veggene forsvinner rundt meg. Selv gulvet er ikke der når jeg kikker ned, men jeg faller ikke, men både faller og stiger. Jeg beveger meg uten å bevege meg, og reiser i evigheten, og evigheten er uendelig stor og fantastisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar