Men for oss som etter hvert kjenner godt til disse grådige, manipulative selskapene så slo Time Warner seg slevsagt ikke til ro med dette.
Ba de om unnskyldning for sitt elendige tilbud, fordi de har prøvd å lure kundene til å kjøpe en dårlig løsning?
Øh, nei.
Det de gjorde var å ta i bruk en falsk forbrukergruppe, American Consumer Institute. Grupper sendte brev til senator John Kerry og andre kongressmedlemmer der de støttet prisstrukturer som avgrenser nettilbudet. ACI er allerede beryktet, fordi de for en stund siden stod fram og påsto at Nettnøytralitet er negativt for forbrukere.
Slike falske grupper blir brukt av alle de store selskapene, både fra underholdningsindustrien og ellers. Exxon Mobil og andre oljeselskap har brukt dem aktivt for å diskreditere sannheten om den menneskeskapte Globale Oppvarmingen for eksempel.
Den kjemiske industrien har brukt dem for å overbevise oss om at industrigifter er bra for oss osv.
De viser alle sitt sanne ansikt. Dette er profittjaget avslørt i all sin gru. Krigen om kontrollen av informasjonen tilspisser seg.
Aksjon på Twitter #stoppogkjøp
Dette var innlegg nummer 700 på Uten Grenser.
Gratulerer med innlegg nummer 700.
SvarSlettDe store maktmonopolene står for fall, og de vet det selv. Uheldigvis har deres dødskramper potensielt graverende følger for oss andre.
Takk.
SvarSlettDe bruker alle - alle - metoder for å tviholde på makten.