mandag, desember 03, 2007

I Norden?

Jeg må dessverre, etter en tids overveielse rapportere at iNorden prosjektet er nok et mislykket blogprosjekt. Radikale mennesker som meg selv var ikke helt uten forhåpninger denne gangen, fordi flere av de som var med på å starte INorden faktisk er til dels oppegående mennesker. Dog ble vi hurtig skuffet. Det finnes noen ytterst få gode og samfunnskritiske artikler på de sidene, men de drukner fullstendig i den massive likegyldigheten vi blir presentert for der.

Samfunnet og Internett trenger mer modig og radikal tankegang og handling, ikke mer av det samme ukritiske og ødeleggende og grunne tankegodset som dominerer dagens verden. Hvis dette er borgerjournalistikk så har det liten hensikt. Det er ikke noe alternativ eller engang supplement til den etablerte presse eller media. Jeg tror de har misforstått ordet gravende (journalistikk) med graverende…

Pussig, jeg hadde egentlig tenkt å skrive noe mer positivt om dette enn det som ble resultatet. Slik går det når man våkner opp tidlig på morgenen med nesten 39 i feber, antar jeg.

Og så skyldtes det nok også det faktum at når jeg tok et siste overblikk på dagens tema, viste det seg, slik som det så ofte er tilfelle, at det var enda verre enn jeg trodde og fryktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar