søndag, juni 24, 2007

DEN FJERDE STATSMAKT

Et nett av løgner fra de som blir sett på som sannhetssøkere.


Dette er enda en serie artikler som fokuserer på dagens vedvarende krig, også informasjonskrigen som etablerte media, den fjerde, støttende statsmakt kjemper på vegne av tyrannene. Hvis du ikke har lært å lese mellom linjene for lenge siden, så bør du få ut fingeren og gjøre det. En ting er å bli løyet for, en annen og verre ting er å tro på løgnene og løgnerne gang på gang på gang, uansett hvor mange ganger de har blitt avslørt, tro på dem når de sier de er noe de ikke er, når de lurer oss til å tro vi er noen vi ikke er.

Etablert media elsker å fremstille seg selv som den fjerde, korrigerende statsmakt, men det er de jo slett ikke. Slevsagt ikke. Det er et bedrag, en svindel som overgår de fleste andre svindler. De jobber tett sammen med de andre syv statsmakter slik at de kan bedre undertrykke folk. Vi grenseløse mennesker foretrekker å kalle en spade en spade, og kalle dem Den Fjerde, Støttende Statsmakt.

De klarer, på en eller annen måte å fremstille de mest truende «nyheter» på en ikke-truende måte. Men hvis det fremstilles slik du ser det her, i sanne alternative media, kan bildet skrangle litt, litt mot det skremmende og farlige.


I tilfelle du lurer på hvem og hva de åtte statsmakter er:


De er den lovgivende makt (parlamenter)

Den utøvende makt (administrasjonen, regjeringer)

Den dømmende makt (domstoler)

Mediamakten (makten som støtter alle andre)

Propagandamakten

(offentlig og privat reklame, supplementet til annen media)

Den religiøse makt

(godt egnet til å få sauene til å forbli sauer, opiumet for massene)

Voktermakten

(politiet, vektere, vokterne av Lov og Orden, av de rikes eiendom)

Samfunnets sterke arm, den perfekte bølle

Handlermakten

(kjøpmenn, korporasjoner, de som får lov til å ødelegge verden uhindret)

Militærmakten (det siste forsvar og illusjon)


Jeg har nevnt åtte, men det er egentlig en niende (en åtte og en halv)


Arbeidermakten

(Den ene makten som, hvis den ikke eksisterte ville knekke alle de andre)


Når alt kommer til alt er alle EN


Slaven ønsker å være Herre, og Herrene er de største slavene av alle.

4 kommentarer:

  1. Det er jævla mye synsing her, men jeg kan ikke se ett eneste håndfast eksempel, intet bevis og til og med langt fra noe indisium på at påstanden din om at mediene er den fjerde «støttende» statsmakta?

    Og en ting: Når du omtaler din egen blogg (og sikkert flere med den) som «sanne alternative media» — vel, hva mener du egentlig med det? Et medium uten redaktøransvar, et medium uten kvalitets- og sannhetskontroller, kanskje? Men svar på dette: Hvorfor i heite, huleste skulle din eller noen annens blogg være mer «sann» (eller mindre støttende overfor «tyrannene») enn eksempelvis en etablert avis som faktisk har journalistikk som sitt håndverk?

    (I parentes bemerket: Jeg er ikke ute etter å være ufin mot deg, jeg blir bare trigget av påstandene dine. Og skulle veldig gjerne få noen begrunnelser!)

    Alt godt
    Thomas M.

    SvarSlett
  2. Jeg kommer med min mening. Så enkelt er det. For meg og ganske mange andre er det en åpenbar sannhet. Bloggene mine er forøvrig fylt med eksempler på, beskrivelser av det "journalistiske håndtverk" som du åpenbart støtter. Jeg kunne jo ha linket til dem, men jeg forventer faktisk at folk undersøker en sak litt selv før de uttaler seg, selv om jeg altfor ofte blir skuffet der.

    "Redaktøransvar", "kvalitetskontroller"... Du mener helt åpenbart at dette finnes i etablert media. Veldig morsomt. Jeg synes at du bør våkne opp av den dype søvnen din, jeg. Jeg har ikke noe imot å være ufin mot deg. Du fortjener det. Alle som ikke bruker hodet til å tenke med fortjener det, og du er åpenbart blant dem.

    Du er en skikkelig hykler også. Slevsagt er du ute etter å være ufin mot meg. Du tilhører den sannhetsfordreiende gruppen som fortjener all mulig kritikk. Jeg har fornærmet din antatte integritet.

    Det er bra du blir provosert, veldig bra.

    SvarSlett
  3. Hvorfor dette sinnet?

    Det er jo fint at du kommer med din mening i bloggen din, men reint samfunnsnyttig: Hva så? Bidrar din jævla mening til å bringe informasjon til de som bor i samfunnet? Får man vite noe om hvordan samfunnet styres ved å lese bloggen din? Nei, til det trenger vi mediene. Så kan meningen din (og min og andres) komme i tillegg. Ikke som en erstatter.

    Og, hehe, at det er redaktøransvar og kvalitetskontroller i norske media — vet du, det tar deg nøyaktig én jævla formiddag å finne ut av. Ta deg en tur til en hvilken som helst avis, tv-stasjon eller radiokanal - og se med dine egne oh-jeg-har-skjønt-alt-bedre-enn-
    alle-andre-og-tror-jeg-er-et-bedre
    -menneske-øyne.

    Så skal du se at det er du som våkner av dyp søvn.

    SvarSlett
  4. Du bare bekrefter mine fordommer her, Thomas. Hvis du skal få folk til å lytte bør du ikke avsløre deg så nådeløst som en ivrig tjener av tyranniet.

    Igjen antas det ting. Det overrasker deg kanskje (ironi her), men jeg har en utmerket viten om hva som foregår i "redaksjoner". Jeg blir også holdt løpende orientert, og ting blir bare verre.

    Slevsagt trenger vi ikke de etablerte mediene. Vi trenger som sagt ikke å bli hjernevasket. Vi trenger ikke å være slaver. Vi trenger ikke å lytte til propagandaen dere spyr ut.

    Nei, vi trenger folk som avslører dere for det dere er, for den kvalmende unnskyldningen av et menneske dere er, det er det vi trenger.

    Hvorfor er jeg sint? Det er slevsagt enda et idiotisk "spørsmål"? Jeg er sint fordi du og dine kollegaer fremstiller dere som sannhetens voktere, mens dere åpenbart kun eksisterer for å tilsløre den. Dere lyver og bedrar og bidrar til å ødelegge verden. Dere gjør mer en deres del. Du kan være stolt av det (ironi igjen). Og det skal ikke gjøre et menneske rasende, mener du?

    Jeg er defintivt et "bedre" menneske enn deg, det er sikkert, men det skal heller ikke mye til.

    Jepp, du er en utmerket robot.

    SvarSlett