torsdag, oktober 12, 2006

Svik

Jeg har vært en radikal «miljøverner» i tjue år. Jeg har sett hvordan Natur og Ungdom og alle andre såkalte miljøvernorganisasjoner i Norge har fokusert på ubetydelige saker og ignorert de som virkelig betyr noe, ikke gått på langt nær langt nok i krav og handling. De fortsetter tradisjonen med gasskraftverksaken.

Gasskraft eller ikke er en fillesak, rett og slett. Man kan kalle det en symbolsak, slevsagt, men faktum at dette betyr null og niks i den store sammenhengen. Når Natur og Ungdom fremstiller vedtaket om utbygging i regjeringen som «det største miljøsviket Norge har sett» så avslører det hvor lite ambisiøse de er.

For meg er dette slett ikke noen overraskelse.

Det største sviket gjorde Natur og Ungdom for mange år siden.

2 kommentarer:

  1. Propaganda for kjernekraftverk fjernet.

    SvarSlett
  2. En rekke usakelige poster fjernet. De som ønsker å bli stående her bør helst ha noe å si.

    Dog kan jeg ikke være helt misfornøyd. Jeg har tydeligvis truffet en nerve eller ti.

    SvarSlett