søndag, februar 25, 2007

kongefesten

Når man ser på gjengen som deltok på kong haralds fødselsdagselskap, som sjanglet opp den røde løperen, så innser jeg at jeg var altfor tilbakeholden når jeg skulle beskrive det uholdbare med et kongedømme.

Når jeg hører om idiotene som møtte opp på slottsplassen og sang for han blir jeg bare enda mer opprørt. Enten de fikk betaling for det (i et patetisk forsøk på å støtte kongehuset moralsk i en turbulent tid) eller ikke, og rett og slett gjorde det fordi de hadde lyst er like ille egentlig.

Man skal lete lenge før man hører mer tullprat enn på nettopp slike dager. Det må være på nasjonaldager (og begravelser), men det er bare mer av det samme.

1 kommentar:

  1. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155542

    Kongen bling? Says it all... Rokokkospeil osv. Versailles neste? Smakløst.

    SvarSlett