torsdag, september 24, 2009

Kort møte

- Det stinker svette av deg, sa en dame til meg i køen på butikken i dag.

- Og så? kommenterte jeg veldig avslappet.

Hun ble svar skyldig, nærmest lamslått.

- Jeg synes bare ikke det passer seg, snøftet hun.

- Jeg for min del har mange fæle ting å si om renslighetshysteriet som hersker i dagens samfunn, sa jeg blidt. - Jeg har også en mengde kommentarer på lager om folk som stinker av parfyme og som forstyrrer folk i køen uten grunn.

Det kom ikke flere kommentarer fra damen, og jeg har også et visst håp om at hun ikke vil gjenta sin brøde hvis våre veier krysses igjen.

Selv om jeg ikke kan påstå at jeg ikke nøt våre lille samtale.

Eller noe i den dur.

4 kommentarer:

  1. Vel. Begge deler KAN være like ille. Poenget er at man gjerne kan være såpass høflig at man tar hensyn til sine medmennesker - enten det nå er fordi man "stinker" svette, eller har dynket seg i en liter parfyme.

    Svette stinker forresten ikke - _gammel_ svette stinker. Parfyme stinker uansett, enten den nå er ny eller gammel...

    SvarSlett
  2. Svette er helt naturlig og bør slevsagt ikke påtales. Man bør defintivt ikke ta hensyn til slikt. Alle bør stink av ukegammel svette.

    Dog var ikke min mer enn et par dager gammel.

    Hallelujah...

    SvarSlett
  3. Dette har heller ingenting med høflighet å gjøre. Dessuten lider dagens verden like mye av hsyterisk høflighet eller hysterisk trang til høflighet.

    Lenge leve uhøfligheten. Den ubehøvlede livsstil bør opphøyes.

    SvarSlett